Jom Ikut Blog Saya

Jumaat, 29 Julai 2011

Bulatnya!

Pernah tak anda ditegur oleh seseorang " Amboi! bulatnya sekarang?"
Tak kiralah sama ada ia merujuk kepada pipi atau perut...Senyum sahajalah kan...

Namun itu bukanlah fokus saya pada hari ini

Pasti anda tahu kan ada ciptaan yang sememangnya bulat...

Cuba lihat gambar di bawah
Ketika kecil dan diberitahu oleh guru bahawa dunia itu bulat...saya sering terfikir agaknya jika saya kayuh basikal 'chopper' biru saya itu jauh-jauh...pasti saya akan sampai ke Jepun untuk bermain salji ( :) semasa kecil banyak sangat menonton drama alih bahasa Jepun..penangannya hingga sekarang)

Kemudiannya ketika saya di sekolah rendah, skuad bola sepak Johor sangat hebat...

Saya seronok sangat meskipun saya tak berapa faham bila menontonnya kerana saya masih ingat pernah ada cuti sekolah dihadiahkan oleh Almarhum Sultan Johor waktu itu apabila skuad bolasepak Johor menjuarai pertandingan.

Sebenarnya saya bukannya mahir bercerita tentang bola sepak kerana saya anggap suami saya ialah kamus sukan. Dia selalu ada untuk menjawab perlbagai perkara yang saya tidak faham tentang sukan.

Namun menonton perlawanan timbal balik Malaysia Vs Singapura malam tadi...saya sudah maklum....bola itu sememangnya bulat...ia memang mudah bergolek sama ada ditendang atau tidak.

Skuad Harimau Malaya hebat malam tadi...Syabas!

Penonton Malaysia hebat malam tadi...Syabas!


Mungkin ada banyak teknik baru pasukan lawan yang boleh dijadikan teladan.
Pada saya...tak salah meniru perkara atau teknik yang baik...

dan....

Percayalah bola itu memang bulat dan ia akan sentiasa bergolek...
Suatu hari nanti moga lebih banyak kemenangan akan diperolehi oleh Malaysia....


Agak-agaknya jika bola tidak bulat....
Mungkin inilah bentuknya...
Jika warnanya terang pasti kita sakit mata...Senyum selalu


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...