Jom Ikut Blog Saya

Khamis, 2 April 2009

Kuih sejuk buku
















Berdasarkan permintaan beberapa rakan yang ingin melihat hasil kuih sejuk beku yang berjaya saya buat, maka di sini saya paparkan beberapa gambar kuih-kuih tersebut.... heheheheh


Sebenarnya bukanlah 100% hasil kerja tangan saya. Sudah tentu tenaga pengajar, pengadun dan pembentuk kuih paliang banyak ialah abah kesayangan saya Abd. Ghafar Othman. Beliaulah orangnya yang menyebabkan saya ingin mencuba untuk membuat kuih sejuk beku untuk dimakan sendiri atau dihadiahkan kepada jiran-jiran dan saudara-mara.
Malahan sehingga sekarang, saya masih mendapat tunjuk ajar abah atau hasil tangan abah untuk mengadun. Jika saya tidak pulang ke kampung maka terpaksalah saya adun sendiri dan memohon bantuan suami tercinta untuk membantu mengulinya...
Setiap kali buat, memang saya saya buat banyak-banyak sekali untuk menjimat masa....
Insya Allah saya akan sambung lagi...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...