Jom Ikut Blog Saya

Jumaat, 27 Mac 2009

Mesin basuh


Tidak dapat dinafikan betapa mesin basuh telah banyak membantu kita dalam menguruskan tugasan membasuh pakaian kotor.


Kali ini, kelas saya telah ditugaskan secara berkumpulan untuk mereka logic gates circuit untuk mesin basuh.


Kata kuncinya: sekiranya circuit yang dibuat sukar, maka markah adalah lebih banyak. Dengan kata mudah, markah diberikan berdasarkan rupa bentuk circuit untuk sendiri.


Sudah lama, saya memikirkan apakah spesifikasi sebuah mesin basuh. Bagi saya sendiri, saya menggunakan mesin basuh automatik yang amat memudahkan saya dan bersifat panjang jangka hayatnya. Buat masa ini, usia mesin basuh ini melebihi enam tahun.

Alhamdulillah buat masa ini, ia tidak pernah rosak.

Sudah tentu setiap kita ada pilihan mesin basuh yang tersendiri dan jika ditanyakan kepada saya. mengapa saya membeli mesin basuh ini?????????

Pasti ada pengaruh daripada seseorang dan seseorang itu adalah emak saya sendiri. Dalam hal ini, mesin basuh emak saya menjadi idola kepada mesin basuh saya. Ia dihadiahkan oleh abah kepada emak(meskipun abah sendiri lebih gemar mencuci pakaiannya sendiri menggunakan tangan) sewaktu mereka berdua begitu sibuk menguruskan dewan makan dan kantin demi mencari sesuap nasi. Semuanya sama kecuali warnanya sahaja. :)


Apakah spesifikasi mesin basuh yang menepati ciri-ciri pelbagai insan:
  • Ia boleh berhenti sendiri tanpa perlu menekan apa-apa butang

  • Ia mempunyai kebolehan mengawalatur air

  • Ia mempunyai kebolehan pemutaran untuk menghilangkan kotoran

  • Ia mempunyai kebolehan pusingan untuk mengeringkan pakaian

  • Ia telah ditetapkan untuk menjalankan tugas membasuh- mengering-membilas-mengering-membilas

Nampaknya spesifikasi saya terlalu biasa. Saya perlu tambahkan lagi... Mungkin juga perbincangan kumpulan yang akan diadakan selepas kelas malam ini akan membantu dalam mencungkil spesifikasi baru untuk dunia mesin basuh.


Terima kasih mesin basuh....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...