Jom Ikut Blog Saya

Isnin, 30 Mac 2009

Dialog suami isteri mengenai Kejohanan Basikal Poland malam tadi

Azizulhasni raih perak (Tajuk berita diambil daripada akhbar Berita Harian 3 Rabiulakhir 1430)

HANYA setengah tayar menjadi pemisah gelaran juara dunia buat Azizulhasni Awang yang akhirnya terpaksa berpuas hati dengan pingat perak di Kejohanan Basikal Trek Dunia di Pruskow, Poland, malam tadi (juga dipetik daripada akhbar yang sama)

Beberapa minit selepas kejohanan berakhir malam tadi...........

Saya: Apa kesudahan Kejohanan Basikal tadi
Suami: Pingat Perak. Wau!!!!! Kecil sahaja orangnya tetapi semangatnya hebat
Saya: Maknanya atlit ini atlit 'underdog' ke? (Kemenangannya tidak dijangka)
Suami: Bukan 'underdog'...
Saya terpaku dan memerhati wajah suami untuk memastikan ayat seterusnya dapat saya dengar dengan jelas.
Adakah suami saya tidak bersetuju dengan penggunaan perkataan 'underdog' kerana beliau seorang muslim.......
Suami: Tetapi 'underturtle' kerana beliau adalah orang Terengganu...

Kami ketawa berdua di keheningan malam.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...