Jom Ikut Blog Saya

Ahad, 7 November 2010

Jom 'Hijau'kan bumi: Beg beli barang aka serba guna

Semalam saya selesai mencuci koleksi beg beli barang yang saya sempat jumpa...alkisahnya sudah jadi dalam kelompok barangan antik agaknya kerana sudah lama tidak digunakan....Emm...mungkin ada lagi yang tidak tercapai...Banyak betul koleksi. Perlu buat program mencari barang lagi...Ada kotak tidak pernah dibuka lagi sejak pindah dari rumah lam dahulu. Ada beg daripada syarikat farmaseutikal yang pelbagai corak...gambar katak comel pun ada. Suka betul! Beg daripada syarikat pengeluar kenderaan dan penerbit buku pun ada. Ada juga beg yang saya beli iaitu ketika pameran buku antarabangsa.



Semalam saya telah berjaya memulakan langkah tidak menggunakan plastik di pasaraya. Perlahan-lahan saya akan cuba untuk kempen hijaukan bumi ini. Jom 'hijau'kan bumi kita.... Inilah bumi yang kita akan wariskan kepada anak-anak dan cucu cicit kita nanti...







Ini pula beg yang telah saya balut dari cantuman kain kapas dan seluar sang suami yang telah diubahsuai. Ini juga salah satu langkah untuk mengurangkan pembuangan sampah untuk menjaga alam kita dan boleh juga jimatkan duit kita.




Jom 'hijau'kan bumi!!!!!!!!!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...