Jom Ikut Blog Saya

Selasa, 22 Disember 2009

Part 1 : Apa yang boleh anda lakukan dengan T-shirt yang sedikit kusam, tidak lagi muat atau sudah bosan digunakan

Mukadimah: Ubahsuai T-shirt lama anda
Teringat saya ketika kecil dahulu.

Ada rakan abah yang bertugas sebagai pengawal keselamatan di kilang penghasilan t-shirt.

Ada ketikanya perca2 atau t-shirt yang hendak dilupuskan akan diberikan oleh rakan abah kepada abah yang sedang mengikuti kursus menjahit.

Abah saya sungguh kreatif...

Dengan apa yang ada...beliau berjaya mengubahsuai perca2 itu kepada berpasang2 baju tidur dan seluar adik-adik saya yang ketika itu di sekolah rendah dan tadika.

Melihat kesungguhan abah, saya, kakak dan emak turut tidak melepaskan peluang menghasilkan sarung bantal yang beraneka ragam daripada perca2 itu. Memang selesa kerana kain t-shirt sungguh selesa dan tidak panas.

Berpandukan kenangan itu dan pencarian di internet (saya berasa sungguh gembira sekali kerana rupa2nya bukan hanya kami yang menukar bentuk t-shirt kepada bentuk sekali.........banyak sekali idea2 di internet....cuba layari....menarik sekali idea mereka).

Untuk misi waktu ini, saya telah menyelongkar baju-baju puteri saya yang tidak muat lagi dipakai dan juga yang kotor sedikit untuk diubahsuai.

Balik kampung minggu lepas jua, berhelai-helai saya perolehi dari adik-adik saya...Baru-baru lagi t-shirt tu tetapi saiz sudah tidak sesuai...

Apa lagi sempatlah saya memulakan projek ubahsuai t-shirt saya....


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...