Jom Ikut Blog Saya

Rabu, 25 November 2009

Ketakutan

Semalam suami saya mengeluh... mengadu bahawa akhir2 ini dia telah menjadi seorang pelupa...
Aduan ini telah saya terima beberapa kali daripada beliau sebelum ini...

Nasihat saya:

  • Sebutkan perancangan atau tindakan yang ingin dilakukan kepada diri sendiri.

  • Buat checklist untuk diri sendiri

Saya sering melakukannya untuk diri saya kerana saya juga begitu....Pada pandangan saya, mungkin kerana dosa saya banyak.....dan saya perlu mengubah diri saya kepada yang lebih baik... bukan untuk orang lain tetapi untuk diri saya sendiri...Pernah saya berlari ke tingkat atas rumah untuk mengambil barang tetapi bila saya tiba di atas...saya tidak ingat lagi apa yang perlu saya ambil....Puas saya ke hulu ke hilir....masih tidak ingat ingat juga. Puas saya memarahi diri sendiri juga masih tidak ingat akhirnya lebih baik saya buat kerja lain dulu...dan akhirnya ia akan datang sendiri....:)
Mungkin juga kerana terlalu banyak yang saya fikirkan dalam minda saya dan saya tidak berupaya menghalangnya untuk berlegar-legar memikirkan pelbagai perkara.
Apapun... jika sesuatu hal tidak berapa penting...mungkin ada hikmahnya kita terlupa perkara itu...(mungkin) (dan ingat ini adalah hanya untuk perkara yang remeh-temeh)........

Hari ini juga saya telah benar-benar terlupa. Puas saya hubungi Prof. Tan untuk mengambil draf....rupa-rupanya meeting itu hari ini dan bukannya semalam.....Malu saya....risau sendiri daripada semalam rupa-rupanya saya telah tersilap haribulan...Apapun senyum.......



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...